خبر: انفجار در معدن زغال سنگ طبس و کشته شدن بیش از 50 کارگر ـ منشور آزادی، رفاه، برابری

بر اثر انفجار گاز متان در دو تونل معدن زغال سنگ طبس واقع در استان خراسان جنوبی تا کنون بیش از ۵۰ کارگر معدن جان خود را از دست داده اند. چنان که خبرها نشان می دهند تلفات این قتل عام کارگران به دست سرمایه داران از ارقام اعلام شده بیشتر است.

این حادثه شب گذشته و در حدود ساعت ۲۱ در تونل های بلوک C و B معدن زغال سنگ شرکت معدنجو رخ داده است.

بسیاری از اجساد کارگران داخل واگن‌های حمل سنگ و خاک قرار دارند.

از ۴۷ کارگری که در بلوک B مشغول به کار بودند ‌۳۰ نفر از آنان جان خود را از دست داده و ۱۷ نفر از مصدومان نیز به بیمارستان منتقل شده اند.

در قسمت بلوک C هم به علت افزایش گاز متان، تمام ۲۲ کارگر محبوس شده در زیر زمین جان خود را از دست داده اند.

این اولین بار نیست که کارگران معدن قربانی حرص و آز لجام گسیخته سرمایه داران برای اندوختن سود هر چه بیشتر می شوند. در معادن ایران به علت فقدان حتی کمترین شرایط ایمنی، کارگران بارها و بارها قربانی سود و سرمایه مشتی سرمایه دار جنایتکار شده اند که اکثر آنها از رانت خواران و عوامل مزدور جمهوری اسلامی هستند. به همین دلیل، می توانند مدیران اداره های کار را، که علی القاعده باید بر شرایط ایمنی کار نظارت کنند، به راحتی با پول بخرند و این مدیران نیز معمولا در مقابل گرفتن رشوه، وجدان و شرف نداشته خود را می فروشند و آن که در این تبانی مرگبار سرمایه دار و دولتمرد قربانی می شود کارگر ستمدیده و بی حقوقی است که برای شندرغاز مزد بخور و نمیر هیچ چاره ای ندارد جز این که وارد مهلکه معدن شود و زندگی خود و خانواده اش را فدای سود و سرمایه کند. با این همه، این سرمایه داران و دولتمردان آدمکش و جنایتکار باید بدانند و این را آویزه گوش خود کنند که کارگران روزی دردناک ترین ترانه خود را خواهند خواند و جامعه را از شر آنان رها خواهند ساخت.

کانال تلگرام منشور آزادی، رفاه، برابری

۱ مهر ۱۴۰۳

About admin

Check Also

آکسیون اعتراضی علیه جمهوری اسلامی ایران ـ شورای پشتیبانی از مبارزات کارگری و مردم در ایران / گوتنبرگ ـ سوئد

فراخوان آزادیخواهان برابری طلب در این روزها فقر به طور وسیع به طبقه کارگر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *